Wednesday 17 September 2014

COLLAGEN VS BOTOX

Salam,dah lama mira tak kunjungi blog mira update info terbaru..minta maaf yea kawan2..sejak akhir-akhir ini kesihatan mira tergangu sikit tapi semangat nak membuat blog tu still ada lagi..rindu dengan pembaca blog-blog mira..arini mira ingin kupas kesan pengunaan botox dengan collogen..masa dalam sakit lagi dah terfikir nak wat entri berkenan sal keburukan kalau mengunakan botox..mira cuma ingin kongsi kan tentang kesedaran apa keburukan mengunakan botox..tak guna la nak cantik tapi mencacatkan wajah natural anugerah dari ilahi..tak salah nak topup bagi cantik tapi biar mengunakan product yang betul..aduh membebel lak yea mira ni..al-maklum la dah lama tak tulis entri..tak suka abaikan..hihi..

APAKAH ITU BOTOX?

  • botox ini bersifat non-surgical.dari kecantikan,kajian 15 tahun lepas mendapati otot-otot yang berkedut disebabkan overactive muscle boleh dirawat seperti di dahi dan tepi mata.boleh menengangkan muka.
  • pengunaan botox mengikut islam memang haram sebab mengubahkan ciptaan asal tubuh badan kurniaan allah s.w.t.dengan alasan untuk mencantikan wajah.Ayat 117 hingga 119 surah al-Nisa' iaitu Allah berfirman yang bermaksud:"Apa yang mereka sembah selain daripada Allah itu tidak lain hanya berhala dan mereka tidak menyembah melainkan syaitan yang durhaka, yang dilaknat Allah dan yang mengatakan: `Demi sesungguhnya aku akan mengambil daripada kalangan hamba-Mu, bahagian tertentu (untuk menjadi pengikutku). Dan demi sesungguhnya aku akan menyesatkan mereka (daripada kebenaran) dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang ternak) lalu mereka membelah telinga binatang itu dan aku akan menyuruh mereka mengubah ciptaan Allah.'
  • suntikan botox boleh memberikan kesan sampingan iatu menyebabkan kulit lebih berkedut jika di ambil kuantiti yang banyak.
  • menurut penolong profesor dermatologi di kolej perubatan Weill Cornell di New York Dr David Becker,berkata cubaan menghilangkan kedut pada otot tertentu di bahagian muka menyebabkan otot lain bertindak balas dan akan berlakunya penghasilan kedutan.petikan dari journal Cosmetic Darmatology.
  • botox boleh melumpuhkan fungsi semula jadi otot wajah dan menyebabkan otot yang lain lebih aktif untuk menampung aktiviti bahagian di lumpuhkan akibat suntikan botox
  • Setelah meneliti laporan kajian dari dalam dan luar negara serta hujah-hujah yang jelas dalam pengeluaran fatwa oleh beberapa negara Islam lain, Botulinum Toxin Type A atau nama komersialnya botox didapati mengandungi bahan-bahan yang meragukan, najis dan diharamkan, antara bahan-bahannya ialah khinzir.
  • menakutkan tentang botox ni..serius mira pun tak berani nak ubah kejadian tubuh badan yang di ciptakan oleh allah s.w.t..sanggup ke anda semua suntik-suntik wajah demi kecantikan?bagi mira lebih baik ambil makan cologen untuk awet muda.
    seram tengok muka yang di ubah suai mengunakan botox..muka asli pun dah cantik..

MENGAPA HARUS PILIH COLLAGEN DARI BOTOX?
  • Botox memang dah di haramkan oleh fatwa..lagi satu bahan-bahan yang terkadung adalah haram dan boleh memudaratkan si pemakai..
  • collagen shaklee di buat dari bahan semulajadi yang mengandungi 4000mg proprietari RSS(RED SNIPER SCALE),collagen yang berkualiti yang tinggi,mudah di serap oleh badan di sebabkan molekul yang ringan.dah terbukti yang serbuk collagen shaklee dapat memperbaiki tekstur dan kulit wajah dan menghilangkan kedutan.
  • collagen powder mengandungi 1000 dalton yang amat mudah di serap oleh tubuh badan
  • collagen powder shaklee mengandungi 7 ramauan yang peting selain sisik ikan merah iatu Ekstrak biji Camelia Japonica,kologen ikan,Ekstrak Kekerang,Lactobacillus Acidophillus,Vitamin C dan Vitamin B.semua bahan ini di gabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS yang menyokong kecantikan dari luar dan dalam
so sekarang anda dah tahu kan tentang kebaikan yang ada dalam collagen powder shaklee kan?so ubah la jangan lagi mengunakan botox untuk kecantikan dan mencacatkan fizikal kita..tukar kan kepada minuman collogen yang lagi selamat dan tidak ada bahan tiruan..nak cantik boleh tapi biar dengan cara yang betul..pemilihan pemakanan yang betul mengikut sunnah..jom cantik bersama shaklee collagen..



"Feeling Healthy with Shaklee Nutrition"
 UNTUK MENGETAHUI LABIH LANJUT SILA HUBUNGI SAYA: 
 FB:Vitamin and Suplement 
 WHATSSAP/SMS/CALL : 019-3850240 
 EMAIL: mirah_adam91@yahoo.com.my 
 **Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit...

1 comment:

  1. Collagen Powder Shaklee memang terbaik ...ianya mengandungi bahan-bahan semula jadi yang tidak mengandungi bahan kimia.....

    anak anda bermasalah dengan pemakanannya..???
    atasinya disini...http://bit.ly/1uSSrck

    ReplyDelete